Банер
Буда.jpg
Банер

НОВИНИ ОТ ЗДРАВОСЛОВНО е-МАГАЗИН

Червеното вино удължава живота
Написано от Стоян Захариев   
Сряда, 01 Октомври 2008 10:33

Благотворният ефект се дължи на антиоксиданта ресвератрол, който забавя стареенето на сърцето, мускулите и мозъка

Американски учени от Университета на Уисконсин в Медисън, Университета на Мичиган и Института по медицина “Vanderbilt” в Нешвил, Тенеси, установиха, че пиенето на червено вино по време на ядене има по-благотворен ефект за забавяне стареенето на организма от каквито и да е било диети, съобщава испанският ежедневник El Mundo.

Полезното действие на червеното вино се дължи на антиоксиданта ресвератрол (resveratrol), чийто ефект за забавяне на страеенето на различни тъкани и органи е по-голям, отколокото на различните нискокалорийни диети.

Специализираното издание PLoS One, в което са публикувани резултатите от изследването, посочва че въздействието на червеното вино се наблюдава най-добре при французите, които въпреки консумацията на достатъчно богата на мазнини храна, са в по-добро здраве и страдат значително по-малко от сърдечно-съдови заболявания от американците. Разликата е в това, че французите и испанците обикновено “поливат” ястията с чаша вино, което защитава организма от вредните последствия от стареенето на клетките.

Учените изучили детайлно въздействието на ресвератрола върху различни органи и установили, че въздействието му е най-силно върху сърцето, мускулните тъкани и мозъка.

За потвърждаване на действието на антиоксиданта бил проведен експеримент с 3 групи плъхове, едните от които били хранени с обикновена храна, вторите били подложени на нискокалорийна диета с 20-30% по-малко калории, а последните получавали малки дози ресвератрол.

Благотворен ефект се наблюдавал само при вторите две групи. Нискокалорийната диета съкратила с 90% стареенето на сърцето, като ефектът на ресвератрола за ограничаване на вредните изменения в гените, влошаващи работата на сърцето с течение на времето, бил още по-голям – 92%.

Диетата и антиоксиданта показали почти равна ефективност за забавяне стареенето на мускулната тъкан – 26%, а по отношение на мозъка ефектът бил съответно 13% и 19%, но за разлика от нискокалорийната диета, ресвератролът не предизвикал загуба на тегло при изследваните мишки.

Предишни изследвания установили, че по-високи дози ресвератрол удължават средната продължителност на живота и съкращават преждевременната смъртност при някои безгръбначни. “Последните резултати обаче показват, че полезното действие на веществото дори в малки дози, е много по-голямо, отколкото се смяташе досега”, посочва един от авторите на изследването, професорът по генетика от Университета на Уисконсин, Томас Прола (Tomas A. Prolla).

Ефектът на ресвератрола предстои да бъде допълнително изселдван в хода на серия клинични изследвания, но според специалистите, включването в хранителния режим на хората от срадната възраст на поне чаша червено вино или добавки, съдържащи ресвератрол, ще ограничи стареенето и риска от сърдечно-съдови заболявания по-добре, отколкото нискокалорийните диети с ниско съдържание на мазнини.

Н. Атанасов
bgfactor.org


Добавете тази страница към любимата Ви социална мрежа, към любими, отметки....
 
Сходни статии
За сайта
© 2012 selenabg.com. Този сайт е притежание на Окултен Център Селена. Всички права запазени .